Czyste szaleństwo?

Alina | Ogolna | 2012-09-28, 12:49

Nawet nie wiem jak to ująć, bo to żadna nowość… zwykła kolejka po chciany i wymarzony towar. Ale żeby całą noc stać przed sklepem tylko po to, aby kupić najnowszy model iPhona? Czy ktoś jest mi to w stanie wytłumaczyć? Akurat ja jestem z pokolenia, które stało w kolejkach po wszystko, czego nie było można normalnie kupić w sklepach. I wtedy też nie stałam. Pewnie dlatego trudno mi zrozumieć ‘hype’, jaki się tworzy wokół nowych produktów Apple.

W piątek rano, czyli 28 września, w amsterdamskim Apple Store na Leidseplein załoga sklepu aplauzem powitała pierwszego klienta, który nabył iPhona 5. Czekał w kolejce ponad 20 godzin. Woow… szkoda, że przedstawiciel Apple Nederland osobiście tego nie uczynił. What a fun!! Chociaż, patrząc na to z innego punktu siedzenia … są z tego pewne wymierne korzyści. Ten pierwszy trafił do mediów, jest jego zdjęcie w amsterdamskiej drukowanej gazecie i portalu, może nawet ktoś zrobi z nim wywiad, zapyta o telefon i o to, co tak specjalnego jest w iPhonie 5, żeby stać całą noc pod sklepem. A on, ten nasz pierwszy z IPhone 5 w Amsterdamie, zachowa sobie te newsy z gazety, przetrzyma je w cyfrowym archiwum na później i pokaże kiedyś wnukom mówiąc ‘patrz, tutaj jest dziadek, który jako pierwszy kupił najnowszy model telefonu firmy Apple’.
Cudowne, śmieszne, karykaturalne? OK, każdy ma swoje życie i je spędza tak jak chce, ale czasami mi się wydaje, że niektórzy go nie mają:)

Tak ku przypomnieniu. Za każdym razem, gdy mówi się o konkretnych produktach w mediach uznaje się to za darmową reklamę. Dlatego też nie wolno podawać na antenie marek, a także gdy słuchacze dzwonią do radia czy telewizji, ostrzega się ich, aby nie używali nazw typu Coca-Cola, Nokia, czy Miele. Mogą powiedzieć telefon, napój, pralka, ale bez podawania brandów. O produktach Apple robi się całe reportaże, cytuje szefów firmy, pokazuje fragmenty ich prezentacji, a każdy nowy model jest wręcz wydarzeniem medialnym i... jakoś nikomu to nie przeszkadza. No cóż… produkt produktowi nie równy.
Jak to w życiu. Zresztą dobrym przykładem zaakceptowanej wszędzie promocji jest FB.
I o czym ja tu napisałam? :)

Pozostałe wpisy
» Keukenhof (2017-03-28, 15:49)
» Leśniczówka (2017-02-16, 17:54)
» Do Siego Roku! (2017-01-26, 13:18)
» 33-lecie Listy Przebojów (2015-05-02, 22:15)
» Nie tylko na Wszystkich Świętych (2014-11-01, 11:53)
» From Holland with love (2014-07-14, 10:52)
» .. and the winner is... Germany! (2014-07-14, :)
» Brazylia - Holandia (2014-07-13, 17:31)
» Byłam fanką Oranje (2014-07-10, 09:29)
» Wino się skończyło, a... (2014-07-10, :)
» 0:0 (2014-07-09, 23:56)
» Postanowiłam… (2014-07-09, 23:33)
» FOF… cd (2014-07-09, 23:17)
» Do przerwy (2014-07-09, 22:55)
» Brazil... (2014-07-09, 22:30)
» FOF... cd (2014-07-09, 21:49)
» Huuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuura! (2014-06-29, 21:01)
» FOF... cd (2014-06-29, 19:43)
» FOF (2014-06-29, 18:51)
» Dama z… plecakiem (2014-04-28, 20:27)
Alina Dragan RSS Feed

© 2007 Alina Dragan. All rights reserved worldwide.